Yleiset toimitusehdot

Nämä ovat yleiset toimitusehdot Mirror Linen mittatilaustuotteille. Tutustu verkkokaupan toimitusehtoihin täällä.

Toimitukset 

  • Tavarat toimitetaan pääsääntöisesti tehtaan omilla autoilla suuntakuormareittien mukaan jälleenmyyjien varastoihin. 
  • Toimitus voidaan kuljettaa suuntakuormareitin varrella myös suoraan asiakkaan kotiosoitteeseen asiakaspurkuna.
  • Kuljetukset ainoastaan asianmukaisilla teillä. Ei saaristoalueita, eikä pieniä, päällystämättömiä mökkiteitä. Huomioi myös kelirikko! 
  • Suuntakuormat ajetaan etukäteen laaditun aikataulun mukaan. 
  • Suuntakuormien ulkopuolella toimitukset toimitetaan muulla kuin tehtaan autolla (rahtikustannus hinnoitellaan erikseen). 
  • Mirror Line Oy:llä on oikeus muuttaa toimitusaikataulua tehtaasta riippumattomien syiden takia (ns. Force majeure -lauseke). 

 

Toimitukset suoraan asiakkaalle

  • Tehtaan omalla autolla purkuaika on arkisin klo 7.00–21.00. Jos purku on mahdollista vain virka-aikana, tulee siitä ilmoittaa jo tilausvaiheessa. Jos tehtaan suuntakuormakuljetus ei onnistu kyseiseen aikaan joudutaan toimitus siirtämään toiseen kuljetustapaan. Tilaajalta laskutetaan rahti toteutuneiden kulujen mukaan. 
  • Mikäli tilaajan toiveesta tehdas joutuu lähettämään tuotteita tehtaan suuntakuorma-aikatauluista poiketen muulla kuin tehtaan omalla autolla, tehdas ei vastaa kolmansien osapuolien aiheuttamista viivästyksistä eikä kuljetusvahingoista. 
  • Mirror Linen kuljettaessa tuotteet omalla autollaan asiakkaalle ilmoitetaan toimituksesta yleensä toimitusta edeltävänä päivänä. Toimituksen kellonaika ilmoitetaan noin kahden tunnin tarkkuudella. Mikäli ilmoitettu purkuaika ei ole sopiva, toimitetaan tavarat seuraavassa suuntakuormassa 2-4 viikon kuluttua. Tehdas sopii asiakkaan kanssa uuden toimitusajan.
  • Huomioithan, että kuljettaja antaa tavarat autosta. Paikalla tulee olla kantaja/-t asiakkaan toimesta.
  • Sisäänkantoon tilattava erikseen jo tilauksen teon yhteydessä. Tällä hetkellä sisäänkantomahdollisuus on saatavana vain Helsingissä, Turussa ja Tampereella.

 

Kuljetusreklamaatiot

  • Asiakkaalla on velvollisuus tarkastaa tavaran kunto ja toimituksen oikeellisuus toimituksen yhteydessä. Liukuovia toimitettaessa vastaanottaja ja kuljettaja tarkastavat liukuovien kunnon. Vastaanottaja täyttää ja allekirjoittaa lähetteen asianmukaisesti. Mikäli asiakas havaitsee tavaraa vastaanottaessaan, että tuote on mahdollisesti vioittunut, on asiasta huomautettava kuljettajalle ja kirjattava se rahtikirjaan. Tämän jälkeen vastuu ovien kunnosta siirtyy vastaanottajalle/asiakkaalle. 
  • Jos tuote on vaurioitunut kuljetuksessa, on kuljettaja velvollinen palauttamaan sen takaisin tehtaalle. Korvaava tuote toimitetaan asiakkaalle seuraavassa mahdollisessa suuntakuormassa. 
  • Ellei asiakas ole paikalla vastaanottamassa tuotetta, tulee asiakkaan itse tarkistaa toimituksen kunto mahdollisimman pian toimituksesta. Mahdollisten kuljetusvaurioiden tapauksessa asiakkaan tulee ottaa yhteyttä 7 vuorokauden kuluessa toimituksesta kuvien kera sähköpostitse mirror@mirrorline.fi.

  

Tuotteiden vastaanotto ja varastointi

  • Jos tuotetta ei asenneta heti, tulee tuote suojata varastoinnin ajan mm. kosteudelta ja lämpötilanvaihteluilta. Levyosat tulee varastoida vaakatasossa tasaisella alustalla, jotta ne pysyvät suorina. Ovet säilytetään lappeellaan tai pystyasennossa seinää vasten (tarkista, että oven alareuna on lattiaa vasten: reunapahvin nuolen kärki ylöspäin). Kehyksellisiä liukuovia ei saa nostaa / siirtää riiputtamalla ovea vain toisesta reunasta.
  • Mirror Line ei korvaa vääränlaisesta säilytyksestä aiheutuneita vaurioita.
  • Noudatathan asennuksessa tuotteen mukana toimitettuja asennusohjeita. Mirror Line ei ole korvausvastuussa virheellisesti asennetusta tuotteesta.
  • Ethän asenna rikkinäistä/viallista tuotetta!

 

Tuotereklamaatiot 

  • Tuotteen pinnan laatua arvioidaan normaalilta katseluetäisyydeltä, n. 2 m päästä tuotteesta kohtisuoraan tarkasteltavaan pintaan nähden. Virheitä, jotka eivät näy kahden metrin etäisyydeltä, ei käsitellä virheinä. Pinnan laatuvaatimukset koskevat ensisijaisesti näkyville jääviä pintoja.
  • Mirror Line Oy ei korvaa reklamaatiotapauksissa välillisiä kuluja. 
  • Mikäli sinulla on reklamoitavaa tuotteeseen liittyen otathan meihin yhteyttä kuvien kera sähköpostitse mirror@mirrorline.fi. Emme vastaanota reklamaatiotapauksia puhelimitse. Ilmoita reklamaatiota tehdessä myös tilausnumero ja -merkki, toimitusaika ja kerro minkälainen vika on kyseessä.
  • Noudatamme reklamaatioissa rakennuspuusepäntuotteiden kuluttajakaupan yleisiä sopimusehtoja sekä Suomen tasolasiyhdistys Ry:n takuuehtoja.

 

Laatutakuu

Myönnämme liukuovikaapiston levyosille ja kaikille lisätarvikkeille 10 vuoden takuun sekä liukuovien pyörästöille 25 vuoden takuun. Takuun päättymisen jälkeen vastaamme tuotteen virheestä kuluttajansuojalain virhevastuuta koskevien säännösten perusteella. Takuu ei kata normaalia kulumista, naarmuja, viiltoja tai muita mekaanisia vaurioita. Tuotteen muokkaaminen ja modifiointi poistavat tuotevastuun ja takuun. Takuu ei kata tuotteita, joita on varastoitu tai käytetty ohjeiden vastaisesti. Takuu ei korvaa kosteus- ja lämpövaurioita eikä asennusvirheistä tai välillisistä vahingoista johtuvia vaurioita.

 

Palautusoikeus

Jos tilausta tehdessä on sattunut jokin virhe ja jostain syystä tuote ei sovikaan kohteeseen, otathan meihin yhteyttä ja teemme parhaamme auttaaksemme asiassa! Kaupan peruutusoikeus ei kuitenkaan koske asiakkaan toivomusten mukaisesti valmistettuja tuotteita, kuten mittojen mukaan valmistettuja tuotteitamme. Tuotetta ei voi palauttaa eikä vaihtaa. (KSL 6:16)

 

Mirror Line Oy pidättää oikeudet muutoksiin.